Apr 14, 2010

5nites without babah...

Sharp at 12noon, i'm rushing to KLIA. sending my beloved hubby....wil be away to Taipei. Di KLIA, atok uban, wan, angah,, fidah dan anak2...serta adik Nadya da sedia menanti.

Melihat babah pergi, hati aku sebak. Ya...aku tau ini urusan kerja....holding my breath n my tears. ya....aku tak menangis, tapi hati aku basah kesedihan. Aku cium dan peluk babah. shasha yg awalnya sebuk bermain stroller tiba2 menangis melihat babah melangkah pergi. She insist to walk on her own..melihat shasha berlari menuju escalator...'babah..babah...babah'. Airmata aku bergenang, kalau babah dengar ni...sure babah pun akan sedih.

Lama aku di KLIA..berada di anjung tinjau buat aku makin sedih. Aku da merasa kehilangan babah, da terasa rindukan babah...Benar kata org, bila kita kehilangan seseorg baru kita tau betapa pentingnya si dia buat kita. Babah kata perjalanannya akan ambil masa 4jam. bila babah da berlepas...aku pun turut berangkat pulang.

Aku tinggalkan KLIA dengan harapan, masa akan cepat berlalu. Biar esok saja menjadi 19hb , agar aku bleh kembali dan menunggu babah pulang. argh....airmata aku sekali lagi bergenang. Shasha baik saja dalam kereta, halfway perjalanan shasha mula mengantuk...baiknya anak mommy kerana tidur sendiri di kusyen belakang. Fikiran aku melayang...tak biasa memandu di highway panjang ini sendirian....tak biasa senyap begini sepanjang perjalanan...airmata aku menitis..aku rindukan babah. Babah blum pun jejakkan kaki ke taipei...tapi aku inginkan babah pulang.

Sendiri. Aku sendiri memandu pulang. Aku sendiri membuka pintu pagar rumah. aku sendiri mengambil shasha dari dalam kereta. Aku sendiri yang switch on air-cond. Aku sendirian. Dah mula rindukan babah. Berjalan2 dalam rumah buat aku tak keruan tanpa babah.

It will be 5nites without babah dan aku tak sanggup utk memikirkannya. Harapku..cepatlah masa berlalu.

1 comments :

Jiha said...

kita pon klu hubby outstation tokleh dok umah sengsorang..huhuhu kena balik PD.hehhee

sabar byk2 ye ainn..tak lama tu..jap je nnt hubby balik laa tu..