Nov 22, 2010

esok SPM

esok SPM paper bahasa melayu bermula..adik aku iskandar dah mula menghitung waktu. dada berdebar2 katanya. walau ape pun, hidup harus terus..biarpun seluas dunia ini oksigen ni tak mampu kau sedut secara manual..along bagi kamu cpr esok dik kalau sesak nafas dalam dewan peperiksaan tu nnt. Jgn lupa baca bismillah....jgn lupa tarik nafas key..

terimbau kenangan lama...waktu aku menghadapi spm. teruja..gentar....gementar...seram sumer bersatu. tak sabar juga nak menghabiskan paper exam coz da tak larat study dari awal malam sampai subuh. tidur pun 2,3 jam jer...almaklum lah,, aku lah pelajar yg suke study last minute itu. lagi awal baca..lagi cepat lupe. better baca saat2 akhir...itu aku!

teringat juga saat aku tersalah masa utk paper modern math. tika aku masih lena dbuai lena..mak menjerit separuh gler bila cikgu sekolah telefon, "kenapa aku tak hadir peperiksaan hari itu". Aku..? terpinga2...kenapa ..kenapa..?? tanpa mandi cume cuci muka. aku sarung baju skolah yang tak bergosok. MALU.....

abah hantar aku ke sekolah. ingat lagi saat aku menghayun langkah ke dewan peperiksaan. waktu itu sunyi...cuma ada langkah aku yg semakin laju. ooh MALU!!. airmata semakin deras tumpah ke pipi. Sampai di dewan, aku mencari tempat duduk..sendu ku makin ketara..sehingga ada yang terganggu. Kerasa lewat aku itu...kerana sendu aku itu..aku jadi penyebab si dia tak dapat score A1. huh....aku kah..??

So moral of da story, bila dapat jadual..tengok byk kali. kalau boleh bgtau mak abah jugak so they all pun alert whether anak2 ada exam paper atau tak hari itu. Anyway...i still pass my modern math. hehehe...syukur alhamdulillah. Kepada kronee bestari - class of '97, maaf jika aku ganggu konsentrasi korang masa tu.

2 comments :

biruselendang said...

maafmu diterima.... hehehehehe...can't forget SPM memories......

Ainnlee said...

hahaha..tq cik biru. saya tau saya da buat hati sumer org jadi kacau...