Sep 25, 2011

Tapi dia juga racun....

Cantik wajah sufiy.....kakak shasha selalu cakap dengan mommy.."mommy, cantikkan..?" Kadangkala shasha bagtau.."mommy, comelkan...?" sambil jari kecil nya itu menunjuk wajah sufiy yang lena tidur. Ye sayang...sufiy cantik, cantik macam kakak shasha. Indah di kelilingi anak-anak kecil yang memuji dengan ikhlas...yang berkata tanpa selindung. Mommy melihat shasha..anak pertama mommy yang manis dan keletah. Kata-katanya menggembirakan. Melihat sufiy anak kedua mommy...bibir mungilnya hanya tau melantan suara tangis. Sesekali lesung pipitnya terserlah tika sofiy menguap dan tersenyum dalam tidur. Tidurmu mendamaikan hati mommy sayang..kakak shasha yang melihat tak putus2 mencium kamu. Inilah bahagia yang mommy perolehi..madu yang mommy terima. Benar melahirkan itu satu azab...sakit tapi melihat kamu berdua ketawa dan bermanja dengan mommy buat mommy lebih bahagia. 

Mommy mohon dsayangi....di hargai..dan tak di sia-siakan. Sebilangan masa jika menjadi penawar maka kekallah begitu. Jangan pula menjadi racun berbisa yang menghancurkan hati mommy. Tak banyak yang mommy minta...cuma fahami hati mommy yang sedia retak ini. Ada banyak perkara dalam hidup yang perlu dilakukan demi mencari kesempurnaan...tapi kita tak mungkin sempurna dalam segala hal. Buat apa yang perlu...buang apa yang tak patut. 

Mommy mencari kedamaian dalam senyum dan tawa anak2 mommy...Mommy mencuba menghela nafas tika jari menyika airmata. Jangan jadi racun sayang.....

0 comments :