Oct 23, 2011

Delay entry - 18 Oct bday Emak

Happy birthday to you..happy birthday to you...happy birthday to emak. Happy birthday to you.......

sesekali aku meninjau di balik gril pintu..mane mak yg tak sampai2 lagi ni. Sesekali skrin hp samsung wave aku jeling...mak tak bagitau kat mane. Nak frenfinder....takut bocor rahsia plak sebab tak register nbr mak dalam ff list aku. Terasa dah lama x jumpe mak..mak cakap, mak rindu sangat dengan cucu2 mak. Yea...dan aku pun rindu nk tengok mak melayan shasha dan sufiy. 

2 minggu lepas....mak melangkah balik dengan deraian airmata. Mak tak pandang..tak lambai pun pada sasha dan sufiy yg melambai nenek pulang. Aku tau mak nanges...hehe.

Minggu ke-4, nenek datang lagi. Setelah seminggu bersama mekshoo di sungai petani. Wah berjalan saje nenek dengan atok. Mak kata, sufiy makin montel. Haruz laa!!! Dalam perjalanan mak dari sg petani, mak sms bgtau aku mak teringin nak makan spaghetti. Sian mak...mengidam d lewat usia. So makan malam itu, aku sajikan mak dengan spaghetti dengan tomato sauce beserta salad tauhu.( demi memenuhi syarat sayur abah dengan 5 warna) Ahaks...even tak cukup kaler sayur abah malam tu..tapi abah ok jek. 


Mak makan banyak...siap top up lagi. Abah makan banyak salad tauhu...Baru perasan, i was mak's birthday that day. So sempat laa aku nyanyikan lagu birthday utk mak. it was a precious moment since dapat adakan sumthing yg menjadi permintaann mak biarpun hanya sekadar hidangan. 





0 comments :