May 8, 2013

Saya kenal sayang saya.

Kebetulan lagu 150 juta...bait ayatnye sama dengan yang saya karang pada 2011. 

Saya kenal sayang saya....
by Ainn Lee (Notes) Facebook on Thursday, 15 September 2011 at 08:45

saya kenal sayang saya..
dia tidak mencilok puisi d internet
tapi dia menulis puisi dari hatinya
ayatnyer sentiasa berbelit dan berulang
tidak beritma tetapi mendalam.
 
saya kenal sayang saya
kerana dia tidak mendengar lagu popular di radio semasa
dia mendengar bila saya mendengar
dia mendengar bila shasha sukakannya
sayang saya tak dedikasi lagu buat saya
kerana dia mendengar lagu yg sama skali yg saya tak faham butir patahnya
tapi saya sentiasa mencuba memahami kehendak muziknya
 
sayang saya tidak mendengar lagu berulang kali
jika ya, nescaya kerana lagu itu saya suka atau shasha sukakannya
bila dia mendengar lagu yg bukan menjadi kegemaran saya
dan jauh skali menjadi kegemaran dia...
saya menjadi pelik dan penuh tanda tanya.
Sesuatu muungkin telah berlaku...
 
pendek cerita..bila semua kembali biasa
sayang saya tiada lagu dalam senarai real playernya
 
sayang saya sentiasa penat bkerja
tapi walaupun sepenat mane..dia tetap melayan cerita saya
tetap melayan karenah saya biarpun tidak lagi mengusap saya utk tidur
sayang saya perlukan rehat dan tidur..
tapi bile dia sanggup berjaga..bersengkang mata demi kerja (katanya..)
sesuatu mungkin telah berlaku....
 
pendek cter..bila semua kembali biasa
sayang saya tiada kerja yang menuntut pengorbanan masa tidurnya.
 
sayang saya suka makan...
bila dia terlalu sebuk dan terpaksa melepaskan waktu makan
sayang saya selalu lapar
dan saya selalu temankan dia makan...
tapi bila dia sering beritahu dia kenyang
sesuatu mungkin telah berlaku...
 
pendek cter..bila semua kembali biasa
sayang saya sentiasa selera utk makan
biarpun hanya sambal sardin dan telur goreng
 
sayang saya susah utk demam
bukan sebab dia kebal dan terlalu sihat
tapi dia sering berlagak sihat
tapi bila dia sering mengadu sakit dada
sesuatu mungkin telah berlaku
 
pendek cter..bila semua kembali biasa
tiada lagi sakit dada dalam hari-harinya
melainkan gatal kepala melayan keletah anaknya
 
saya melihat..saya mendengar..saya menilai dan memahami
saya kenal sayang saya..
saya merasa setiap perkara yang buat sayang saya terasa
kerana saya kenal dia.

                                   *******************************************
ok, tu bukan cter utama - kisahnya sejak berakhirnya kempen pilihanraya, saya dapat memiliki suami kesayangan saya ni. Sebuk sgt aish sampai tak sempat nk makan makan dengan anak bini. Berkempen macam dia pulak yg jadi calon. 

Seronok shasha dapat ajak babah pegi giant beli cookies. Seronok sophie dapat berdukung dengan babah bila tak lena tdo malam. Lega mommy sebab dapat bernafas sempurna tika ada babah uruskan jula-juli saya itu. Membayangkan para isteri yang berada di kejauhan dari kelibat suami...membuatkan saya bersyukur lagi.  Tidak seperti mereka berjumpa di hujung minggu, tidak seperti mereka yang berjumpa sebulan sekali..atau pun 2,3 bulan sekali. Owh...saya tak sanggup. Masa baru kawen, si dia pegi outstation ke penang je pun dah buat saya meraung di malam hari. Rindu...sedih gler bila terpaksa tidur sendirian. 

Sekarang dah ada anak 2- babah nk pegi Geneva seminggu pun tak heran. Haha....cepat benar masa berlalu..mudah saya merubah manusia. Tapi satu yang tak mungkin berubah....


0 comments :