Aug 10, 2009

Adoyai......

bermula 01/08/09, shasha delisha, mommy and babah tinggal di rumah baru. bertempat di shah alam. kali ni momm dan babah dapat rumah teres, akhirnya berpijak di bumi nyata. dah sepuluh tahun lebih mommy terapung di awangan jer.

ceritera di tempat baru bermula dengam babah yang demam teruk, leher bengkak dek mumps, pening kepala dan muntah2. terbaring saja di katil. Masa yang sama, shasha delisha pun demam + batuk + selsema. Tinggal mommy jer yang menguruskan segala. dari babah hingga shasha. mujur ada wan yang sanggup datang utk jagakan shasha. kalau tidak, sure mommy pengsan.
macam2 hal di rumah baru, washing mommy rosak..lampu dapur terbakar, signal astro hilang, then tambah dengan skrin monitor ni yang dah bertukar color kekuningan. puas mommy adjust tetap yang sama. entah mane silap nyer mommy tak tahu. da puas godek...last2 layankan aje.

sedar tak sedar, dah seminggu mommy tak datang keje. kemalasan mule bersarang dalam jiwa. argh..!!!nampak opis DG rasa cam menyampah plak. nk stay kat rumah pun xde selera cuz mommy masih teringatkan rumah lama. miss that place...3tahun lebeh mommy kat umah tu..memacam kenangan tercipta. dari shasha dalam perut, dalam pantang..sehinggalah shasha pandai merangkak dan tergolek..sumer kat umah tuh. walau pun...life must go on.

yaa...hidup harus terus! perlu jaga kebersihan dan kesihatan, pendemik H1N1 takde tanda2 akan surut. semakin hari semakin membimbangkan. mommy mula risau bile shasha demam, namun syukur kerana skang da beransur pulih. perangai shasha je yang sedikit membingungkan mommy....shasha jadi sangat garang. pemarah...pantang ada bende yang tak kena, mudah saja shasha menjerit dan mengamok. risau mommy...kenangkan anak mommy shasha yang masih kecil, mommy tambahkan had kesabaran.

hari ini, babah baru start bergerak cergas..sapu sampah, potong pokok bunga depan rumah. huh..akhirnya mommy ada geng nk bekerja bersama demi rumah ini. atok dan nenek dah angkut washing machine mommy...kene bawak jumpe yg pakar juga akhirnya...coz atok tak berjaya dan settlekan problem machine tuh. huhuhuh...sedeynye. makne nyer, minggu ni mommy kena basuh baju pakai tangan. adoyai......

0 comments :