Dec 27, 2009

Past 3days...FB quite happening for me

past 3days...FB quite happening with funny comments from frens n great email from long long lost frens. Gud to hear gud news from frens like Nick, sekarang dah bergelar cikgu di Pantai Timur. Kosmate Nick..Ida pun cikgu juga di Gombak. Wonder, kenapa budak pandai macam they all ni suke jadi cikgu. My best buddy, Laily...scorer masa PMR pon skang cikgu. Fizah my partner masa form 4,5 pon memilih utk jadi cikgu. Best ke jadi cikgu...?
7tahun lalu, aku ada isi borang permohonan jwatan cikgu sandaran. Terasa macam subjek2 budak skolah rendah senang jek, abes sumer subjek tu aku tanda...alalala bleh ajar sumer aar. Perasan lebeh....Guru Besar skolah da telefon..da bgtau kena ikut pegi KPJJ ofc daa...tapi aku reject sbb dapat keje kat putrajaya. fikir2 kan balik...rasa rugi atau tak melepaskan peluang bergelar cikgu masa tuh...ntah lah.
Ape2 pon, rasa gembira melihat kawan2 yang da berjaya dengan pilihan kerjaya masing2. Aku...walaupun tidak di bidang perguruan..namun skop aku masih seumpama cikgu pada customer2 sengal seluruh malaysia. yang bodoh berlagak pandai....bila da bodoh, nk di ajar sombong plak. Aduyai....lu pk laa sendiri. Malas nk layan...Ada masanya, aku bosan dengan karenah org2 sengal ni..tapi apakan daya..ini satu tuntutan kerja. dapat customer yg educate, senang jek nk cter. Kerana skop kerja aku skang ni..aku yang pada awalnya pendiam dah jadi talkative. Tapi dalam komuniti yang aku kenali. Hehe..lawak even my mom pun da perasan perkara ni sejak awal.
When i get married..being pregnant and still require me to talk alot...end up with talkative baby. My lilttle princess Shasha..mmg banyak mulut. Bebel sana bebel sini. Shasha kang baru pandai nk lari2 sampai lupe nk break..terus langgar dinding. Kelakar..!! Shasha dapat mulut dulu baru dapat kaki..and the latest thing bout shasha is....shasha suke merengus dan garang semacam. Shasha akan marahkan sesuatu benda macam perkara tu besar sangat even that lil thing is just a sliper yg buat dia terjatuh....oohh pity shasha. She will cry n never want to get up, terlentang ke..tersungkur ker..shasha willing berada dalam keadaan begitu utk beberapa minit till babah or mommy come and save her. Itu shasha..seems like biological copying her mommy. Harap2 shasha tau gunakan kegarangannya itu dengan cara lebih baik d masa akan datang.

2 comments :

mila80 said...

keje kalau yg bersangkutan ngan customer mmg cenggitu.. rungutan ko nie ain..sebijik la ngan rungutan laki aku.. tapi laki aku kena melayan customer singapore..lagi teruk dari org malaysia..

hahahhaha... lawaks la shasha nie.. garang cam mommy dia? mommy garang ker? hehhehe...

Ainnlee said...

org ckp aku garang..hubby aku pun ckp aku garang mila. hehehe....tapi garang bertempat. ble layan customer sengal tu...bukan customer yg irate aku plak yang jadi irate. Marah customer tu balik, bleh..??!!