May 4, 2011

Jadilah wanita yang paling bahagia

Bukan cuba berlagak baik..bukan aku mencuba untuk menjadi baik tapi itu mmg aku...mengasihi dan mencintai biar tersungkur kecewa dan hiba. Salahkah kalau aku menjadi terlalu cinta..?

Facebook walking beberapa minggu lepas menemukan aku dengan lagu Opick - Tiada Duka Yang Abadi. Sekadar melayan tanpa rasa tapi tetap terkesan, sesekali airmata ni jatuh juga. Entahlah...xtau atas sebab ape. Bukan sebab tiada rasa, bukan sebab tak cinta, bukan sebab rindu tapi tentang ape..? Jauh lagi perjalanan hidup ni, banyak lagi urusanku di dunia ni. Sesekali bosan menempelak diri, bosan dengan cerita-ceriti kakak2 opis. Prejudis sangat bila bercakap perihal suami. Wo......i love my husband so much. Dan ini yang membezakan aku dan mereka.

Semua yang -ve jer. Kenapa harus mencari salah si dia jika diri sendiri tidak sempurna. Bukan memerintah sebaliknya meminta. Hmmm...kadangkala aku juga gagal menjadi wanita yang lemah lembut dimata suami sendiri. Penat badan, penat kepala..sakit hati...masalah itu dan ini menjadikan amarah tu mood yang biasa memonopoli diri. Susah kan....alangkah bagusnya jika suami juga memahami, mungkin mau bertanya apa yang berlaku utk hari ni. Sekadar mengurut belakang beberapa saat pun dah cukup. Terlalu besarkah permintaaan itu..? Cukup minimal - terlalu besar makna utk seorang isteri namun terlalu leceh utk seorang suami.

Tu lah...bukan nak kata aku baik dan mereka tu kurang baik tapi....... Wanita yang pengasih seharusnya tau bertoleransi antara kerjaya, anak2, keluarga dan suami. Wanita pecinta seharusnya menjaga hati, peribadi, keperluan dan tanggungjawab demi semua perkara dalam hidupnya.

Sebab itu, aku menjadi sebaliknya dalam cerita-ceriti mereka. Jika hari2 yang lalu aku berteman duka yang aku kira hanya bersifat sementara. Hari ni, aku nak jadi wanita yang paling bahagia. Alhamdulillah kerana aku di kurniakan suami yang memahami. I have to say this, yes, he's my soulmate!!

Maaf jika ucap sayangku semakin kurang kedengaran, maaf jika tanganku tak lagi mengurut belakangmu yang sakit itu, maaf jika aku sering terlupa mengucupmu setiap kali melangkah pergi meninggalkanmu. TAPI, cinta dan sayangku abadi buat kamu...tanganku akan kembali mengusap dan mengurut bila perut yang membesar ni bukan lagi halangannya (hehehehe :) dan aku mahu kau tahu, pergi aku hanya seketika...nk pegi keje - 9 jam jer. Bukan lama pun....

Thanks baby for the great book u bought for me..terasa seperti aku lebeh dari segala perhiasan dunia. kan kan kan.....??

0 comments :