Jan 3, 2012

Merah itu strawberi - Part 2

Perjalanan diteruskan..dan jalan yang bengkang bengkok itu harus di lalui. No other way - my head keep spinning. Owh..please !

Kabus di mana-mana, dan kami tiba di Cameron Bharat Tea Plantation. Ramai betul orang yg singgah utk minum teh agaknya but me and my babies sungguh tak larat. So babah hanya singgah beberapa minit just to take some piccas.

Hujan makin lebat...tiba di sebuah pekan yang membuatkan hati mommy sedikit berbunga. Ringlet - tempat kami mengisi petrol bimbang perjalanan yang jauh dan sukar ini akan tambah sukar kalau takde petrol. Play safe, isi penuh-penuh. Mommy sekadar meninjau di luar tingkap kereta - deretan rumah, kedai dan petrol station ini - tak pasang air cond pun !! Untungnya..tak macam kat shah alam yang panas bak kata orang n9 ; panas berdenting! Kat sini aman dan dingin jer..Hmmm

Belum sampai lagi....kali ni jumpa Tanah Rata pula. Banyak hotel-hotel mewah sekitar Tanah Rata dan fav coffeeshop shasha ; Starbucks. Perjalanan harus diteruskan 5km lagi ke Brinchang. Ini kali pertama mommy menyebut nama tempat ni dan of coz kali pertama sampai. Hati sangat gembira !! ya....at last kami sampai juga. Mommy sedikit menjerit suka dan sedikit menjerit benci dan hati terdetik "this gonna be my 1st and last time to Cameron Highlands" Ahaks !!!!! Cuaca melaporkan dengan hujan renyai-renyai di kawasan Brinchang pada petang itu, yup ia renyai2 dan kadangkala lebat. Di sini, hujan adalah perkara biasa dan bila hujan, cuaca makin dingin.  Orang luar yang bercuti di sini siap dengan jaket belon alalalala korean style, dengan penutup telinga dan sarung tangan SEDANGKAN local people pakai tshirt dan bermuda je. Hahahah, terlebeh sudah. So memang boleh di bezakan siapa yang local sape yang visitor.

Check in hotel Brinchang Inn yang ok-ok je. Since we will not spending the time in hotel room we trying to find the cheapest rate but seriously, it never below Rm200 here. So kami rembat jer ape yang sempat. Hotel sekitar Brinchang tersangatlaa banyaknya, pendek kata lebih banyak hotel penginapan dari tempat makan. Oh cerita babah yang buat lawak bertanyakan pasal air-cond. Tokeh hotel cakap..."kalau mau lebih sejuk bukak tingkap laa brother" . Pergh...mommy, shasha n sophie dah bergulung2 dengan selimut but babah duduk depan kipas. Panas katanya....Sah laa babah shasha ni, manusia berdarah panas !!

Sambil melayan shasha dan sophie yang segar-bugar (memasing baru bangun dari tdo), babah pula mencari ruang utk berehat. Sian babah - for record, we took  5 hours to come here !! .

0 comments :