Dec 9, 2012

State of Grace

Shasha saya..lain cket. Kalau anak orang lain, umur 4 tahun dah macam2 pandai cakap. Anak saya shasha masih cakap tunggang terbalik. Did i tell u she always messing around with the subject n predicate. Mommy pening, babah tak paham. Sering saja saya yang menjadi translator kepada babah nya.

Saya tahu..satu hari nanti..shasha pasti boleh menutur ayat dengan baik sekali. Cuma saya perlu rajin membetulkan setiap kesalahan ayat shasha..malah sebutan juga.

Akhir-akhir ini, shasha rajin melukis. Rajin juga mengajak adik melukis sama. Si adik, bukan setakat kertas, dengan baju , peha habis sumer di di lukisnya. Pandai shasha...sesekali saya buat lawak dengan melukis gambar peti ais di rumah kami.

Ini pula gambar be-bear. Ada tiga telinga...hik hik. Saya ketawa....Shasha melukis gambar kucing....tepat dengan telinga kecil yang runcing di hujung. Nampak sangat nakal gambar kucing tu. Then shasha lukis kaki...tangan..yang sangat panjang..dan kucing itu telah bertukar menjadi raksasa. Waaaa...amazing !!

Si adik sophie are exploring new instruction now. Sedang saya bergolek2 atas katil bersama shasha dan sophie...saya minta sophie cium saya. Macam biasa ! hanya pipi nya yang singgah ke pipi saya. But the most cute moment apabila kami memanggil namanya...sophie akan mengangkat tangan kanan nya comel tu. Alahai.....mommy bayangkan sophie dalam kelas....cute macam ni juga utk 6 tahun lagi..??

0 comments :