Aug 29, 2013

Nursery baru

Salam lebaran,

Lama giler tak post cerita. Saya ada banyak cerita tapi takde masa...bila ada banyak masa tapi tak sempat nak menaip. Bila dah ada depan lappy...dah takde idea nak bercerita plak. Hari ni saya bosan....nak bercerita plak ..!

Minggu raya...biasa-biasa je since tak boleh raya lelama. Almaklum lah, saya dah cuti 3 bulan sebelum raya..nak extend cuti, boss plak dah buntangkan mata. Hehehe....so saya beri peluang pada kawan-kawan yang lain  bercuti. Hari ke5 Syawal saya dah masuk kerja. Sigh !

                     *******************************************************
Syawal kali ni kami ber5.. saya dan suami, then ada shasha, sophie and nadaa. Yup..nama baru dalam cerita2 saya yang akan datang - nadaa!! Bercerita tentang nadaa..alahai buat saya tenang saja. Setenang namanya, nadaa tak pernah menyusahkan saya (mungkin saja belum masanya...hahaha). Seusia 3 bulan, nadaa saya tidurkan dalam babycot nya. Selesai nenen, nadaa tidur lena dari tengah malam hinggalah ke subuh esoknya. Jarang sekali nadaa menangis memanggil saya. Syukran nadaa, kamu memudahkan malam mommy, mudah untuk mommy bangun awal keesokkan harinya. Mudah nak uruskan segalanya untuk kamu dan kakak-kakak kamu. Alhamdulillah....

Nadaa dan kakaknya sophie saya hantar ke nursery yang baru. Yup.. i have divert them from babysitter to a nursery. Babysitter terdahulu banyak sangat ambil cuti, dan saya sering terperangkap dengan mc dan EL. *Sorry boss,  this should not been publish to public but i hope, u dont read my blog. :P

Seperti biasa, hari pertama hingga ke3....nadaa dan sophie berada separuh hari saja di nursery. Tengahari pula, atok dan nenek akan datang ambil.(acara pujuk memujuk tok abah dan nenek datang shah alam telah bermula seminggu awal - nasib baik nenek setuju, Itu pun sebab cucu ! )

Nadaa biasa-biasa saja, baru 3 bulan...tak tau nak express nak bagitau tak suke di hantar ke nursery. But for sophie, saya sedikit bimbang. Hari pertama..saya dah siap mandikan sophie...tinggalkan sophie dengan pengasuh yang baru buat saya double bimbang. But as i fetch her up on the afternoon, sophie just doing well. Tak nanges pun...but as soon nampak terus menjerit-jerit nama 'mommy...mommy.....' macam dah bertahun tak jumpa. Even today, dah  3minggu sophie dengan nursery barunya..she still crying..but just a bit. 10 langkah saya tinggalkan dia...sophie dah pun bersama rakan-rakan sebayanya. Comel sangat !

                                       Ini pagi pertama Sophie...dengan aksi pakai kasut sendiri.

0 comments :