Sep 2, 2013

Hantu kata adik comey !

Kasihan anak mommy sophie yang demam pula hujung minggu lalu...dan masih berlanjutan sehingga cerita ini di tulis. Dah lama sophie tak demam....selalu sophie happy go lucky...banyak mengomel..banyak berlari-lari, banyak berjoget...banyak makan...tapi kali ni, sophie banyak diam dan tdo saja. Hati mommy mane yang tak gundah. Terasa sunyi hari-hari mommy dik.

Hari kami di Penang tidak begitu menarik....matlamat awal bukanlah nak bercuti sempena merdeka pun, cuma saya dan anak-anak je yang sengaja menyibuk. Tak sangka pula, babah nak bawa kami semua. So, dah kata pun menyibuk...babah pegi dinner..kami melangok dalam bilik hotel. Shasha dan sophie sebuk bergaya depan cermin. Nadaa....dah kenyang nenen, tdo berbungkus dengan selimut hotel. Saya...? Mengantuk masyaAllah tapi tak boleh tidur memandang jula-juli saya berdua tu tak boleh duduk diam. 

Tengah malam baru berpeluang cari makanan...teringin nak rasa Nasi Kandar Beratoq tu...tapi perut dah tak tahan. Asik nenenkan si Nadaa tapi mommy tak makan pape pun dari tengahari. Argh..lapar giler...dah sampai tahap kebulur dah rasanya.

Tengah malam dalam bilik hotel..saya berguling-guling dengan si sophie. Melayan rengekannya sekali-sekala. Sophie ni suka sangat memeluk saya..kadang-kadang tak semena2 dia datang dah mencium saya. Saya tengok mata sophie..sian dia. Mata asyik berair je. Pipi sedikit merah...terasa bahang dari dalam badan. Mommy tak bawak ubat...seven-eleven pun takde jual PCM syrup. Klinik kat Georgetown pun banyak yang tutup sempena malam merdeka. Aduhai...

Tiba-tiba....
sophie : "mommy...hantu.."
Saya : "huh...hantu ? Adik nampak hantu ke...camane rupa dia..cantek ? Hantu tu cakap ape ngan adik ?"
sophie : "COMEY."

Hak hak hak..pecah perut saya gelak dengan babahnya malam tu. Hantu pun nak kata adik comey...biar betul. Saya buat lawak dengan babah sophie keesokan harinya..."agaknya sophie kena tegur dengan hantu...kata dia comey..terus demam kot"


0 comments :