Sep 6, 2013

Kes 8 June

Malam yang tenang...angin sepoi-sepoi saja tapi tak pula mendinginkan cuaca. Anak kecil saya, si Nadaa saya pangku. Shasha jadi teman babah di kusyen hadapan dan Sophie teman mommy di belakang. Kami baik2 saja..bercerita tentang 'waze'. Applikasi popular yang suami saya jenuh minta saya guna. Haha....saya masih lagi 'baby waze'. Drive kereta dari rumah ke tempat kerja saja - takkan itu pun nak on waze. Buat semak telinga saya jek dengar suara android tu beri arahan ke kiri dan ke kanan.

Sedang saya mengomel pasal waze 'yang saya tak tau guna'....bump!!!!!!!!!!!
Kena langgar dengan Unser...

saya : menjerit ketakutan. Nasib baik Nadaa tak terlepas dari pangkuan saya. Dia baru saja berusia 3minggu. Kepala saya terhantuk kepada handle di bahagian atas tingkap.
babah : sakit leher akibat terjerut dengan safety belt
Shasha : terperosok ke bahagian kaki kusyen hadapan
Sophie : tercampak ke bahagian kaki penumpang belakang.

*Sophie benar-benar bernasib baik malam itu. Lazimnya sophie suka benar duduk di bahagian tengah which is arm rest babah tika memandu kereta.



Hakikat kehidupan :
            Sebanyak mana pun kita berhati2....even kemalangan bukan atas kecuaian pihak kita..tetap kita jugak yang jadi mangsa. Saya benci driver pakistani tu. Dah laa mabuk...nak cakap ape pun tak guna. Ke balai jugak jawabnya.

This time..pegawai di IPD sek.9 memang racist giler. Anyway terima kasih laa kepada encik polis sebab tolong cepukkan pakistani yang mabok tu untuk saya.


0 comments :