Sep 13, 2013

Kerana Allah itu Maha Menjaga

Kerana Allah itu Maha Menjaga
maka telah di permudahkan urusan saya sepanjang minggu ini
shasha yang bangun dari tdo ..dan terus memeluk saya.
tidak menangis..dan tidak pula merengek.
sophie si adik masih terpisat-pisat
tetap juga bangun sambil mengeliat
minta di dukung dan terus memeluk erat

Betapa senang hati saya menguruskan anak-anak
tanpa bantuan babah mereka seperti hari-hari biasa
langkah-langkah saya sentiasa bersegera
menyiapkan mereka di pagi hari
mentari masih malu...tapi saya mencungap mencari nafas

Sesungguhnya menjaga hati terasa lelah
bukan marah....tapi sayang
dengar kata mommy sayang....beri mommy ruang

si kecil saya Nadaa
cuma menjadi manja...selayaknya dia kerana dia si bongsu
minta di dukung bawa berjalan-jalan
walau hanya di ruang tamu
tapi nadaa tetap senyum....
cukup suka tengok muka sendiri di cermin
malam lenanya panjang
cukup susu dan kenyang
saya di izinkan lena sehingga subuh bertanu


ada yang bertanya...bagaimana saya menjaga mereka
bagaimana saya menguruskan mereka
ia tak mudah kawan...bukan senang
tapi saya nekad menguruskan mereka tanpa menangis
nekad berusaha tanpa mengadu dengan sesiapa
seorang ibu wajib kuat..tabah..dan berdaya
mengatur kerja dan masa.

tika nafas seakan terlupa di hela
saya kembali sesaat
mengurus diri mencari oksigen .
penat...serius penat.

Maafkan saya sayang.....saya tak sempat rindukan kamu. (hahaha...)
malam makin lewat...saya cuma menaip satu pesanan ringkas
"Selamat malam babah sayang...i love u."

0 comments :