Mar 25, 2014

Memilih kata-kata MH370


I'm out of words....sedaya upaya menahan airmata dari tumpah depan tv. Namun yg mengalir laju membasahkan pipi saya seka ke tepi. Saya sebak begini..apatah lagi mereka yang kehilangan org yg tercinta...yg pergi itu lah suami....anak....adik...isteri....ibu...ayah kepada seseorang yg tertinggal di sini.

Menitis juga..sebak makin menyentak dada. Mata semakin panas...nafas seakan di tahan-tahan.

Saya sendiri kecewa...apatah lagi mereka.

Syukurlah pegangan sebagai seorang muslim menjadikan kita kuat dan tabah. Sabar dengan dugaan dan ujian. Mereka teruji dan kita mengira pertimbangan. Menerima qada' dan qadar...mengakui ketentuan tuhan....mempercayai kurniaan syurga menjadikan kita yakin, mereka lebih di sayangi Tuhan.

"Kalau kau dah di jemput terlebih dahulu..jangan lupakan aku, simpankan ingatanmu buatku..dan sampai masa, aku juga akan menyusul menemui mu"

Semadilah dengan tenang..jasadmu di rangkul bumi Tuhan. Hanya doa menjadi perantara demi rindu dan harapan. Untuk kembali bersama.


 

Hari ke-18, 25March 2014

0 comments :