Feb 7, 2013

Salah siapa

Been bless by the rahmah from Allah swt ....dengan kehidupan bersama orang2 yang dsayangi, dengan dberikan kesihatan yang baik, dengan rezeki yang tak putus-putus..bahkan dengan dugaan yang menyedarkan saya dengan takdir dan ketentuan Allah, maka kembali berserah dan menerima dengan seadanya.

Untunglah babah shasha dan sophie kerana kali ini, dia bakal di cintai oleh seorang lagi pari-pari kecil. Haish bertambah gamat laa dengan tawa dan tangis seorang anak kecil perempuan. Sekali lagi menjadi cinta pertama kepada seorang anak kecil. Haish..untung laa babah....bila pula agaknya turn mommy menjadi cinta pertama ?

Orang kata cinta pertama tu laa cinta agung. Ye ker..? Salah tu dik, cinta kepada Allah adalah cinta agung. Mencintai Allah dan rasul menjadikan kita insan yang kaya dengan nilai2 kebaikan. Mencintai sesama manusia satu hal yang lain pula. Cinta saya kepada yang sorang ni tak tertakrif rasanya. Menjadi isterinya adalah perkara terbaik berlaku dalam hidup saya. Apa yang berlaku dari awal perkahwinan sehingga hari ni...anggap saja dugaan Allah. Dugaan Allah tanda Dia sayang...Dia tau kalau asik hepi je..lupa nk ingat tuhan kan. Dah merengek sana sini....habis tisu berkotak2 kesat airmata..baru kita mencari Allah melepas keluh resah. Owh....jangan kata saya jer....awak pun sama !

Sesekali saya mendengus marah, ye laaa..tak larat rasanya nak bawak badan...then nk bawak perut plak plus nk dukung plak budak 10kg skali. Haduyai...saya merengek letih tapi sendirian...dengan siapa lah saya nk mengadu. Saya tengok hp..senyap jek. Hampir tengah malam baru si dia sms...katanya dia sakit dada. Sigh !! saya kat sini..saban saat dari jam 7pm tadi...sakit kepala je. Yang besar....tak cukup besar..masih buat perangai budak kecik. Yang kecik dah tentu lah kecik....mmg tak tau ape-ape.

Saya diam...menghela nafas paling panjang. Tak sepatutnya saya marah pada pari-pari taman saya. Mereka hanya anak kecil...mereka kan anugerah Allah. Beruntungnya saya menjadi salah seorang penjaga amanah Allah. Insha Allah, mereka berdua lah yang saya harapkan mengirim doa bilamana saya dah tiada di  dunia ni kelak.

oklah..tak boleh marah pada pari2 taman saya Shasha dan Sophie. So..saya nk salahkan sape ? Rama2 kecik dalam perut saya ni..? Baru 6 bulan dah pandai tunjuk perasaan. Sibuknye saya di pejabat membuat saya terlupa sejenak yang saya mengendong bayi dalam perut. Dan sering saja si kecil ni mengingatkan saya dengan tendangan kecilnya. owh..baik baik...tersepit ek..? Mommy bsandar skang ok..?

Argh...tak boleh salahkan si kecil saya...so nak salahkan babahnye pula. Huh...mmg sah salah dia !! Kalau bukan salah dia...takde laa saya keseorangan di rumah ni berperang dengan pari-pari yang tak reti bahasa. Huwaa...stress nyer !! Tapi si dia sering saja kata...dia keluar bekerja demi mencari nafkah buat kami sekeluarga. Oh ya kan...kalau tak kerja, mane plak nak dapat sumber beli itu ini, bayar itu ini.

Kembali menghela nafas panjang. Hidup harus terus walau sesukar mana pun. Setakat bawa perut dan menguruskan 2 pari-pari kecil bukan lah perkara besar pun. Dah selesai menjadi pekerja pejabat - automatik bertukar !!! menjadi mommy dari jam 7pm sehinggalah rutin esok harinya bermula sekali lagi.

Penat. Tipulah kalau saya kata saya ok je...x penat pun. Mula kehilangan nafas...dan saya mencongak perjalanan saya kali ini...ada 3 bulan lagi. Hmm...3 bulan yang panjang itu dan saya mula berperang antara nafas, tenaga dan masa.

Moga semuanya selamat sehingga tiba masanya. Amin....


0 comments :