Jun 27, 2012

Tanpa dendam di hati

Salahku yang meminta, salahku yang bertanya...salahku yang menyatakan hak pada sesuatu yang bukan sekali menjadi rezeki ku. Jika Allah telah menetapkan begitu ..maka aku harus akur pada ketetapan, ketentuan. 


Terlalu banyak rasa.....tapi pendamping saya pesan, telan saja !! Saya memandang jauh, terasa terasing, terbuang. Takpelah, mungkin lebih baik begini. Kata pendamping saya.....Dia akan sentiasa ada. Tak perlu risau apa-apa. Saya diam saja....

Yes, saya marah tapi saya menjaga hati agar tidak membenci. Terlalu banyak kata-kata saya yang di ambil ringan dan akhirnya menyalahkan saya semula ? Jika saya menjerit marah sekali pun...tetap takkan pulihkan keadaan kan.


Wahai masa, kamu perlu berlaku baik dengan saya. Kata mereka, kamu boleh rawat semua rasa..










0 comments :