Jul 16, 2012

Nak pegi rumah nenek kebayan..

Cerita shasha lagi..yang suka jerit-jerit. Kadangkala, sedang saya dan suami sibuk diskusi pun dia sama nak tanya itu dan ini. Hinggakan kadangkala, kami sedikit meninggikan suara. Bersalah kah saya..? Macam2 dugaan membesarkan anak yang semakin besar, ligat, nakal, pandai (of course !!). Shasha saya tersangatlah keletah, tersangat manja (dengan babahnye saja...sebab mommy dah penat buat keje rumah ngan layan adik sophie. Tapi itu pun tetap kena marah dengan babah bila manjanya menjadi mengada-ngada plak.)

Dah beberapa minggu, saya dan suami asyik layan cerita 'Magika' jer. Dah naik pening da kepala saya dengan lagu-lagunya. Dengan aaauuww-aaauww nenek kebayan. Bila jemput shasha dari rumah babysitter, dia asyik cakap nak pegi rumah nenek kebayan. Haduyai..mane laa saya nak carik nenek kebayan kat shah alam ni. Tambah lagi, nenek kebayan versi shasha mesti pakai kebaya merah merah pendek, kain batik lepas dengan sanggul tinggi. Then boleh nyanyi2 siap sound effect aaauww aaaauuuwww gitew. Muda dan ramping....bukan nya tua dan kerepot yang selalu kite imagine kan dulu.

*mak-mak zaman 80'an sure imagine nenek kebayan yang serupa dengan mommy. Kan kan kan...??? Doh bongkok tiga...then jalan sorang2 dalam hutan. Bila ada orang sesat dalam hutan, sure jumpa nenek kebayan ni....so nenek ni offer nk tumpangkan rumah dia utk tdo malam tu..sbb hutan da gelap sangat dah. So orang yg sesat tu terus ikut nenek kebayan tu balik......lepas tu terus lupa nak balik. kan kan kan......dok ngn nenek tu kunun 2,3 hari jer....tapi kat dunia kita da hilang 2,3 tahun Huhuhh......

0 comments :