Jul 6, 2012

Shasha - Final part

Sambil jari-jari saya yang penat ni melayan excel buat report...telinga saya asyik dengan OST Rooptop Prince. yer...saya tau drama korea tu da lama tamat..dah dgantikan dengan cerita lain pun tapi hati saya masih lagi lekat dengan kesedihan dan cinta dalam cerita ni. Saya jer.......? i bet, those yang falling in love dengan cter rooftop prince sure akan google OST drama ni. Alternately..........................type kat Youtube jek. Senang !!!

It was sad ending....tersekat nafas saya menahan sebak. Menyorok muka dari encik suami jugak. Haiseh.....hati rapuh saya ni mudah saja mengalirkan airmata tentang apa saja berkaitan cinta. Dah kawen, tentang anak2 kecil pula. Jiwa makin mellow dengan keperitan, kesusahan, kepedihan seorang wanita, ibu, kekasih..

To be exactly, i have been a mother for 5 years on 20 June 2012. Giving birth to my princess shasha who was 3.4kg on deliver day. She's chubby..yup, the very ! Having the experience for normal birth was a great moment for me. I am a hero....taking care all the pain with NO pain killer. Pergh !! Couldn't remember how was the pain..but all i know - its really painful. Wonder how a young girl can gave birth alone ...in toilet, in own room. Terima kasih Allah..dengan janji-Mu, kesakitanku adalah kifarah menyucikan segala dosa, salah dan silapku. Kau yang memberikan aku rasa...rasa utk menyayangi...rasa untuk mengasihi...rasa untuk menjaga. Moga aku juga akan sentiasa d kasihi oleh Shasha.

Yang menyambut hari lahirnya - kali pertama dalam satu majlis yang meriah. Yup..meriah !! Seronok menerima kehadiran keluarga....bonda dan abah saya. Keluarga Paktam dan Maktam dari Melaka. Adik-adik saya bersama family masing2. Anak2 buah kesayangan saya....... Terselit rasa terkilan, tapi cepat2 saya padam perasaan itu pada hari yang meriah itu. Saya melihat keluar - mungkin mereka tiba lewat.

Majlis yang saya janjikan buat anak pertama saya...adalah pertama dari saya dan suami juga. Kali pertama handling an event at our own house. Encik suami saya begitu rajin mengemas..juga membantu saya di dapur. Pendek kata, keperluan majlis hari tu memang hasil tangan saya dan suami saja. Berbaloi terasa penat bila melihat anak saya; Shasha sangat gembira. Hadiah hari lahir dari Paknah berjaya mengalahkan hadiah daripada babah yang berupa gadget peribadi itu. Hik hik..saya geli hati melihat suami saya yang sedikit kecewa. Anak kecil babah....she will know later on what the gadget can do for her....pelan2 kayuh k.

It was a great day..with birthday balloon, my own recipe  grilled chicken, 1st try mashed potato and highly recommended Russian black n white chocolate cake.

To my dearie Shasha - mommy sayang kamu with all of my heart. From the 1st day u make mommy smile...till today u still steal piece of my heart. Mommy ada 1 hati...tapi semua itu lah utk kamu..utk adik sophie juga. Be a good girl, insyaAllah..mommy mahu mendidik shasha menjadi muslim yang baik juga.

InsyaAllah.

0 comments :