Jul 22, 2012

Ramadhan came back....and we're just doing fine.

Selamat datang Ramadhan....ia rahmat dari Allah, dberikan masa, ruang dan peluang untuk menunaikan ibadah puasa sekali lagi. Kali pertama bersama Sophie. 

Iftar pertama kami hanya menu dari bazar ramadhan terdekat dengan kawasan perumahan. Tak selera, cuma ingat nak minum je. Tanpa pemanis mulut, sedikit kecewa bila saya dan en.suami terlupa nak beli kurma. Terkenang zaman bujang dulu, setiap kali ramadhan abah yang sebuk belikan stok kurma. Sehingga tahun2 awal mommy dah kawen pun..tetap abah yang belikan kurma. Tapi sejak abah bersara, kurma ramadhan kami beli sendiri. Bukan jenama terkenal yang teriklan di tv, cuma pek biasa dari Iran. Tapi abah sangat pandai pilih kurma...dan saya pun, dah terbiasa dengan pilihan kurma abah - yang gelap, lembap dan tanpa tangkai. 

Hari pertama ramadhan tahun ni, kami hanya di Shah Alam je. Kesibukan membataskan ruang dan pilihan kami utk kembali ke kampung bersama keluarga. Sedih.....? yup, sedikit....tapi en.suami selalu je pujuk. We're just doing fine...it's ok.

0 comments :