Sep 10, 2012

Birthday Abam - Seremban

Celebrate bday abam - anak buah kesayangan saya yang menginjak ke usia genap 5 tahun pada 6 September yang lalu. Tapi bday party hari satu lepas bersamaan dengan birthday saya. Huyaa huyaa huyaa. Saya dah 32tahun hokeh. Bilangan yang banyak...tapi saya tak gusar pun. Ape lah yang ada pada nombor.....kan kan kan.

Tapi adik lelaki bisikkan ucapan ni, kala kami bersalam "along dah 32 tahun, anak baru 2. Cepat cket catch up !! " Mak oii...mentang2 laa dia da jauh di hadapan...sound direct je kakak dia ni. Adik lelaki saya beza setahun je tapi dia dah ada 4 org anak. Pregnancy yg ke3 dapat twin boy. Waa...senang keje. Pregnant one time..terus dapat 2 anak.

Tapi tengok wife dia yang sedia kecil tu, bertambah kecil pula. Adik ipar saya, tak penah gemok. huhuhu untungnya dia..masa pregnant cantik, da ada anak 4 pun tetap cantek.

Kali ni, nak cerita pasal abam, Anak sulung pasangan adik lelaki saya dan isterinya. Masa dia kecik2 dulu, saya tatang sampai ke langit tu haa..since saya xde anak lagi. Punye laa sayang bagai nak rak..sampai saya da kawen, dah besar perut mengandung 7 bulan- pegi jugak umah abam carik dia d tengah2 malam. Rindu nk cium, rindu nak tengok dia ketawa. Skang abam da besar...dah 5 tahun. Da pandai cakap, pandai jugak buat perangai haha..

Untuk bday party abam...mommy sempat buatkan fancy cookies dengan fruit cup cake for jamuan. Nenek kata tak payah susah2 tapi mommy da terlanjur susahkan diri, so sudahkan jugak laa cookies abam ni. Skang mommy demam polka dot, so dah melarat kepada anak saudara juga ye. Sian abam...terpaksa terima polka dot mommy..girlish sangat kan....

 fancy cookies polka dot biru utk abam

fruit cupcake

A few project made for fancy cookies but this is the 1st time publish on net. Akhirnya !!!! And the fruit cupcake adalah latest version from mommy since previous recipe made me gone wild. Several made attempts but sumer pun x menjadi. Keras laa..berderai laa...batat la. Sumer pun ada...but the latest recipe yang saya jumpe ni are the perfect after minimal revision. Walla.....

So, happy birthday abam. Semoga di kurniakan kesihatan yang baik, jadi anak yang baik, Berbudi pekerti, hormat orang tua. Berjaya di dunia dan akhirat...dan menjadi muslim yang baik juga. Abam da besar....dah ramai adik. So jangan nanges2 k.....



0 comments :