Sep 5, 2012

Cemburu tanda sayang

Perut saya dah terisi, itu pun bermula tengahari tadi tapi - terasa kosong. Minda saya tak berfikir - terasa kosong. Jiwa saya penuh - dengan cinta.

Lately saya melihat facebook wall saya penuh dengan tanda cinta - di mana2. Adik2 lelaki saya kini dah memakai tanda nama baru yakni suami. Adik2 perempuan saya pula, sibuk menyediakan diri demi perjuangan melahirkan umat Muhammad yang baru. Alhamdulillah.

Cinta di mana-mana, bahagia pula terasa.

Tapi saya berkenan dengan satu status update, tulisnya "poligami - salah satu cara menyebarkan bahagia. Ops..i'm not pro poligami but then, tidak pula menentangnya. Those yang berkemampuan, berkesanggupan dan berdaya mengimarahkan kehidupan melalui perkahwinan dengan cara poligami..there u go ! But i prefer monogami.

Sebagai seorang perempuan, wanita, kekasih dan lebih2 lagi sebagai isteri - tipulah kalau korang kata tiada sekelumit rasa cemburu pun dalam hati. Alangkan si Aishah isteri Rasulullah saw pun tahu cemburu - inikan pula kita. Saya khususnya.

Masa saya muda remaja dulu, ada juga yang komen..saya ni tak tau nk express rasa cemburu. Cemburu tu kan tanda sayang. Yup, saya sayang tapi saya takde tempat nk tunjukkan rasa cemburu. Sebab apa...sebab orang yang saya sayang tu dah sebuk bertenet ngn awek lain. So tinggal laa saya je yang menjadi saksi drama samarinda mereka berdua.

Bila da kawen, seriously - how u felt as a wife dan perasaan memiliki itu sangat berbeza. Ia datang dengan sendiri dan saya boleh jadi cemburu dengan arifnya. Cemburunya saya bila tengok en suami asyik melebihkan anak perempuan kami yang pertama. Cemburunya saya bila dia asyik meluangkan masa depan laptop sampai tengah malam dengan kerja2 nya.

Dengan rasa cemburu yang saya miliki, saya tak mungkin miliki payung emas. Err...takpelah kot. Saya taknak lah payung emas tu. Saya prefer gelang emas dari suami saya jek. Hak hak hak.....

0 comments :