Sep 20, 2012

Yang pasti ada masalah ....lalalaa


Owh.....too much to be my FB status update. But this is the lyrics that been brain bugging the babah and the mommy - almost everyday. Perihal anak dara kecil saya shasha yang dah pandai menyanyi2 kecil tika babahnya sebuk memandu pulang dari rumah babysitter. Actually she will sing any song that playing on the radio.

Fav station always is Hot.Fm so boleh di katakan lagu yang di mainkan waktu pagi akan play lagi waktu petang. Dah arif sangat dah..so kami terperangkap dengan lagu ni since banyak baris yang shasha nyanyikan sambil dia memandang luar melihat bas kilang. Melihat lori besar dan tetiba shasha separuh menjerit..."mommy, tengok tu....lori tu. Sama laa..warna orange !!! " As i'm looking around...aduhai..kaler blouse saya senada dengan kaler lori bawa barang binaan. Aiseh.. !!

She's been doin' great with colors now...selalu saja dia betulkan kami dengan 'ungu'...tapi shasha akan betulkan "purple lah.."."ini pink lah...." "ini orange lah"

Dan penyakit baru telah tiba...."Lalalalalala...smurf the happy song !! " Haduyai..sampai rumah je nak smurf, sebelum tdo nak smurf....bangun tdo nak smurf...Tdo pun dengan smurf.

Sejak 2 hari lepas, badan shasha dedar saja...nak kata demam..shasha elok saja. Tapi nak kata elok..shasha selalu je cakap..."mommy. cube rasa..shasha ni demam !!" Alahai, kasihan pulak mommy tengok shasha...selalu je merengek-rengek tika saya dan suami seronok bergurau dengan si kecik sophie.
Yup, saya dan en suami perasan. Shasha cuba menarik perhatian...dan kami berikan perhatian itu. Tapi tak pernah cukup...sedangkan masa saya utk diri sendiri tiada, ini kan pula utk suami. Jauh skali..ape yang sempat je. Selebihnya utk shasha dan sophie..itu pun kena bagi 2.

Haish...nak benti keje rasa x mampu. Penat melampau. Bile da keje..macam ni lah, tak cukup masa nk urus semua. Perihal si adik sophie yang selalu tdo lewat. Bilik tidur kami dah gelap tapi sophie seronok saja berguling-guling...dan memanjat kepala katil. Sesekali dia merangkak atas saya dan suami...dan dengan seronoknye menampar muka babah yg tgh hebat berdengkur. (hak hakhak.....masa ni saya tak boleh tahan lagi - pecah perut ketawa, Mengantok  tadi tiba2 hilang) Babah mengucap panjang, Saya kesian kan suami tapi si sophie buat lawak tahap maharaja..so biarlah saya ketawa dulu...

Si kakak dengan lalala dan lepaskanlah..si adik been amaze us with her funny face plus new born tooth.
Kesian dia...demam semalaman sebab nak tumbuh gigi..




0 comments :